Overleef de naschoolse achtervolgingen
Horrorgames worden tegenwoordig steeds populairder. Veel variatie van dit soort genres blijven massaal door de digitale straten scharrelen. survival-horror genre. Het vertrouwt je de controle toe van een middelbare schoolstudent die een angstaanjagende avontuur in zijn verdraaide school 's nachts. Een KO-thema met gepolijste graphics en animatie, deze game zal je koude rillingen bezorgen.
De school in het donker
In het spel Coma: Cutting Class spelen spelers de rol van een jonge middelbare scholier genaamd Youngho. Het spel begint als hij probeert op tijd voor zijn klas te komen nadat hij zich heeft verslapen door te proppen. Met een beetje verguisd geluk pleegde een student de avond ervoor zelfmoord op school, waardoor het normale schema werd verstoord.
Van de commotie haalde Youngho zijn examen. Maar terwijl hij midden in het beantwoorden ligt, valt hij in slaap, en dit is waar de gruwel begon. Hij werd wakker en merkte dat hij 's nachts opgesloten op school zat. Om het nog erger te maken, zag de school er schijnbaar donker en anders uit, met de deuren en ramen dichtgepleisterd.
Youngho's optie is duidelijk; hij moet ontsnappen. Het enige probleem is dat de bewoners van de school daar andere ideeën over hebben. Er zijn verschrikkingen binnen de school die hem kwaad willen doen, en Youngho's enige manier om te ontsnappen is door het mysterie te verlichten van Sehwa High.
De gebruikelijke gameplay
Als side-scroller heeft The Coma: Cutting Class basisbesturing. Spelers hebben twee knoppen voor links en rechts bewegen, een gebruiksknop en knoppen die specifiek zijn voor toegang tot kaarten, tassen en andere hulpmiddelen in het spel. Voor spelers die altijd verward zijn met toetsen op het toetsenbord, is dit een welkome functie.
Zoals gezegd is het doel in dit spel eenvoudig en duidelijk; ontsnappen. Om dit te doen, moeten spelers het mysterie van de school oplossen. De school zal er hetzelfde uitzien als tijdens de schooluren. De spookachtige verschijningen van verschillende personages zullen echter een verschil maken. Een daarvan is Youngho's leraar Engels die door de gangen slentert.
Als de leraar gezien wordt, zet dit aan tot een achtervolging die alleen stopt als de speler het voor elkaar krijgt om Youngho in een kast te verbergen of op grote afstand van de dreiging te blijven. Het eindigt ook als Youngho wordt betrapt en in plakjes, spiesen of onthoofd wordt. En als de leraar niet genoeg van een bedreiging is, zijn er ook vreemde giftige planten en hopen studentenlichamen die erop uit zijn om Youngho te pakken te krijgen.
Wees gewaarschuwd dat Youngho maar een beperkte—zo niet royale—tijd kan rennen. Om zijn uithoudingsvermogen aan te vullen, moeten spelers items door de hele school vinden. Er zijn ook verbanden en antidota die kunnen helpen als Youngho een bloedende wond oploopt of wordt vergiftigd door een vijandige plant.
Terwijl er een echt 'goed einde' is, De Coma: Cutting Class heeft in totaal vijf eindes, afhankelijk van de actie van de speler tijdens het spel. Dit aspect onderscheidt het spel van de meeste side-scrollers, die een eenmalig spel zijn. Door het meerdere eindes te geven, verhoogt het spel de herspeelbaarheid .
Solide illustraties redden de dag
De Coma: Cutting Class gebruikt een methode die niets doet om het side-scroller horrorgenre opnieuw uit te vinden. De charme van het spel ligt daar echter niet. Het bevindt zich in het topkunstwerk van de game. Het is mooi en zeer gedetailleerd; het is bijna alsof je naar een anime kijkt. Meer nog, de ontwikkelaars maakten goed gebruik van de griezelige muziek die op de achtergrond speelt. Hoe het verhaal vorderde maakte ook het verschil, omdat het spelers aanmoedigt door te ploeteren en het spel af te maken.
Beoordelingen about The Coma: Cutting Class
Heeft u geprobeerd The Coma: Cutting Class? Wees de eerste om uw mening te verlaten!